Follow Us @soratemplates

Tuesday, April 24, 2012

Album terbaru Maher Zain ~ Forgive Me ~

Dah lama tak post citer mengenai anak - anak..
Sekarang ni, ummi tidak punya masa yang sesuai untuk menaip panjang - panjang dan memilih serta meng-edit gambar untuk di postkan kerana sekarang ni lebih banyak masa yang di peruntukkan untuk melayan budak kecik si Maher tu.. :)
Masa amat terhad dan perlu di gunakan sebaik yang mungkin.

Kebetulan sekarang ni, ummi sedikit berkelapangan kerana 'menginap' di rumah mak. Abah ke KL atas urusan kerja. ~ Walaupun abah di sana, kami di sini tetap mendoakan moga Abah kan sentiasa dipermudahkan segala urusan dan sentiasa rindu kan kami di sini ye.. ~ InsyaAllah..

Ni saje nak bercerita tentang si along dan abang muadz yang tersangat lah excited bila di belikan cd album terbaru Maher Zain ~ Forgive Me ~..

Tu pun, mereka yang minta belikan selepas membaca mengenai pelancarannya di akhbar baru - baru ni. Abah setuju membelikan untuk mereka, memandangkan album pertama MZ yang pernah kami beli dulu tu pun banyak yang berunsur ketuhanan dan lebih mendidik jiwa.

Kami fikir, lebih baik mereka minat dengan lagu - lagu sebegini, berbading mereka suka kan lagu2 yang lagha.. ( nak sekat sangat anak2 dari menjauhi muzik pun, tak boleh juga kerana Islam tidak melarang hiburan itu.. namun, perlu kena pada caranya.. )

InsyaAllah; kami ingin kan yang terbaik buat mereka.. dan, moga mereka tidak terarah kepada benda - benda yang tidak elok.. Aamiinn..

Terima kasih abah, belikan kami cd ni.. :)

Dalam banyak - banyak lagu yang terdapat dalam album MZ kali ni, ada satu lagu yang sangat mereka minat, iaitu Ku MilikMU.. ( ada ummi post sebelum ni, lirik lagu nya di sini..)


Hanya selepas beberapa kali je mendengar lagu tu, mereka dah dapat menghafal liriknya.. ( lebih senang kut, sebab ia dlm bm/indonesia.. berbanding album sebelum ni yang banyak dlm versi arab dan bi :))

Ada banyak lagi lagu yang best2, antaranya :-

01. I Love You So
02. Number One For Me
03. Mawlaya
04. My Little Girl feat. Aya Zain
05. Forgive Me
06. One Big Family
07. Assalamu Alayka
08. Paradise
09. Masha Allah
10. Radhitu Billahi Rabba
11. Freedom
12. So Soon
13. Muhammad (pbuh)
14. Guide Me All the Way

Dan satu lagi lagu yang juga berbahasa Indonesia berjudul:
01. Tuntunku KepadaMu


Menarik cover album dia kan?

Semoga segala usaha MZ dan kakitangannya yang telah berjaya dalam menerbitkan satu lagi album yang mendidik jiwa ini, akan di berkati Allah.. InsyaAllah..

Ia boleh di jadikan sebagai salah satu alternatif kepada anak - anak muda dalam berhibur, dan dalam masa yang sama untuk mendekatkan diri kita kepada Nya Yang Maha Esa..

Harap nya, dengan mendengar lagu nya, akan menerbitkan rasa kehambaan dalam diri kita.. :) InsyaAllah..

Buat anak - anak ummi; bukan ummi nak agar kalian menjadi penyanyi tau!.. menyanyi, berhibur dengan keluarga tak salah.. jangan sampai melupakan kewajipan kita sebagai hambaNya .. okey?.. :)

Siap disertakan lirik lagu lagi..patutlah senang mereka nk hafal.. :)

1 comment: