Follow Us @soratemplates

Tuesday, June 25, 2019

Al Quran Mu'jam dan Kitab Riyadus Solihin

Alhamdulillah setiap kali raya, kita yang dah tua ni pun selalu dapat duit raya dari en suami tau.. 😉😅

Selain simpan ke dalam akaun, saya lebih suka abadikan duit tu dalam bentuk sesuatu yang boleh di nilai.. Berbentuk hadiah.

Alhamdulillah kali ni saya saje nak share keterujaan dapat 2 'Tali Allah' ini sebagai hadiah untuk diri sendiri, menggunakan sebahagian dari duit raya yang dapat aritu.

Al Quran mu'jam ni saya suka kerana di samping terdapat nya terjemahan ayat, di sertakan juga terjemahan perkata.
Sambil baca, dapat juga belajar bahasa arab dalam masa yang sama.
Saiz nya pun sedang2 dan mudah serta ringan je untuk dibawa.

Kitab Riyad As Soleheen ni saya cari hampir seluruh kemaman memang tak jumpa. Pegi popular mesramall pun dah abis stok.
Ini saya beli online. Alhamdulillah sangat2 gembira kerana penghantaran nya pun cepat.

Kitab ni tebal tau. 1047ms semuanya.
Walaupun tebal tapi ringan je. Dorg guna material kertas yang ringan.
Berbaloi sangat membelinya.
Kalau harga pasaran, rm120 sebijik.. Kalau online ada yg lebih murah.
Sekarang dah masuk bab Taubat..
Nanti boleh guna next kelas dengan Ustazah Nabilah.. InsyaAllah.

Sesiapa yang berminat nak beli kitab atau Qur'an ni, nak beli melalui saya pun boleh. 😉😁

Okey. Tu je nak share..
Moga bermanfaat.








No comments:

Post a Comment